fredag 28 december 2012

Nyårsönskan

Snart ringer klockorna in det nya året.
Och alldeles strax efter det fyller jag år.

Jag vill önska mig en sak inför det nya året och i födelsedagspresent, är det ok för dig?
Jag önskar mig att alla jag känner tar en enda sak på allvar nästa år.
En enda sak som man inte vänder bort blicken ifrån utan på allvar försöker göra något åt.
Något man tycker är fel eller orättvist som man egentligen är medveten om men väljer att inte ta in för att man har så mycket med att få ihop tillvaron ändå.
Att du använder dig av dina förmågor, som är stora, det vet jag nog, att försöka hitta ett sätt att förändra den grejen till det bättre.
Skicka ett mail, ring ett samtal, skriv en artikel eller insändare.

Kan du göra det för mig?
Nu när jag snart fyller år och allt?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar