onsdag 31 oktober 2012

Snälla män!

Ja, jag tilltalar er i en generell form trots att jag vet att det finns gott om män där ute som inte håller på som ja, jag vet inte vad jag ska kalla dem? Fjantar?
För det är huvudsakligen män som blottar sig, skickar snuskmail, ringer flåssamtal och försöker få småflickor att visa tuttarna på nätet, lägger ut smygtagna sexfilmer där de har sex med sina flickvänner för att sedan kalla dem för slampor, horor och allt annat nedsättande man kan komma på, när det i själva verket är DE som borde skämmas.

Det är huvudsakligen män som hotar kvinnliga skribenter med våldtäkt, mord, misshandel och andra olagligheter när de inte gillar vad den kvinnliga skribenten har skrivit, tyckt, tänkt eller menat.
Utan en tanke på att det de gör är olagligt, och i förlängningen, ett hot mot vår demokrati.
Ja, det är ett hot mot vår demokrati när man använder sig av våld eller hot om våld för att tysta någon.
Även om denna någon råkar vara kvinna, homosexuell eller för all del, en genustänkande man.

Det är i huvudsak män som använder sig av kommentatorsfälten på olika sajter för att sprida åsikten om att vi, det svenska samhället, håller på att gå under på grund av muslimerna, feministerna och kommunisterna.

Vad blir det här för människa egentligen? Man får ju tyvärr känslan av att det är samma män som snoppar sig på nätet som hotar kvinnliga skribenter. Men även om de inte alls har med varandra att göra och det har de nog inte, så känns det som att det finns en stor oformlig massa av missnöjda män där ute som inte inser (eller så är det det de gör) att de håller på att förlora all relevans i samhället.

Som kräver att han ska få hålla på, för att han är, man? Eller?
Som nånstans menar att allt skulle vara bättre om vi bara stängde våra gränser och lät män vara män och fick kvinnor att hålla käften, eller i alla fall sluta lägga sig i.

Hur obehagligt jag än tycker att det är, hur rädd jag än är för att jag själv ska råka illa ut så måste jag ju säga att det beteendet bara är löjligt.

Det går ju inte ta en person som sitter framför sin dator och raggar småbrudar, eller skickar hotbrev, eller gnäller i kommentatorsfälten eller alltsammans på en gång, på allvar.
För menar du att jag inte ska tycka att det gör något när du vill lura in barn i ditt peddonät?
Menar du att jag ska tycka att det är ok att du lägger ut privata bilder på dig själv och din flickvän i syfte att för evigt svärta ner hennes rykte?
Menar du att jag ska tycka att det är flickorna som ska tänka sig för?
Menar du att jag ska rycka på axlarna när polisen säger att de ingenting kan göra åt att du hotar mig på nätet för något jag uttryckt?
Menar du att jag ska lyssna med huvudet på sned när du berättar för mig hur det egentligen står till här i världen och nicka andäktigt för att du delger mig av din visdom trots att jag inser att om du bara kunde tillgodogöra dig information bättre eller överhuvudtaget så skulle du inte ha dessa åsikter?

Menar du allvar?
Skärp dig för fan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar