lördag 18 februari 2012

Jag har tänkt.

Jo, faktiskt.
Jag har tänkt, klurat, funderat och försökt komma tillrätta med vad jag faktiskt vill ha sagt med nästa inlägg.
Men jag fastnar. Jag trasslar in mig i alla olika trådar som löper genom problematiken och jag snubblar och faller pladask i en riktigt gyttjig pöl.
Vilket säger mig att jag är något på spåren.
Eftersom alla problem som är värda uppmärksamhet, slåss tillbaka när man försöker dra i dem och få dem att förklara sig.
För det har Piet Hein sagt.
Och det var en klok man.

"Problems worthy of attack
prove their worth by hitting back."

Så jag måste fundera lite till. Dra i lite fler trådar. Gräva fram mer information.
Och så.

Så, jag lånar Tage Danielssons ord så länge.
Det var också en klok man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar